Montag, 25. März 2013

A little take away for my boy




My boy went on a short holiday for the first time without me. So I thought I need to make him something that reminds him of me. As he was in need for a scarf and I just had some geourgous stripy fabric left over I sewed him this little scarf. I wanted an application that is easy to do, but also fun for a boy. I noticed so many moustaches recently so I made my own application.



I've cut the scarf into the right size (using a current scarf of him for measurements), ironed and sewn the application on and after I folded the scarf into two pieces (the right side inside). I've sewn all around it (that makes 3 ends) but left one end open (so intact only sewn 2 ends - a short one and a long one). Then I turned the fabric inside out and closed the 3rd end (which was a short one). And ready was the little scarf. Easy to make...don't think it took me half an hour.
I love it and my boy loves it too! Looks super cute with his blue jacket. 



Mein Boy war zum ersten Mal ohne Mami im Urlaub. Also habe ich ihm einen super süßen Schal genäht, damit er an mich denkt. Ich hatte ein wenig Jersey Stoff übrig, wollte aber eine lustige Applikation - passend für Jungen, die nicht zu kitschig wirkt. Und da ich letztens so viele Schnurrbärte sah, habe ich meinen eigenen ausprobiert. 

Den Schal habe ich in einem Stück zugeschnitten (dabei habe ich einen alten Schal für die richtigen Masse / Länge) genommen. Danach habe ich die Applikation aufgebügelt und genäht. Dann habe ich den Stoff in der Mitte gefaltet (die Lange Seite und die rechte Seite war nun innen). Dann habe ich eine kurze Seite und eine lange Seite mit der Nähmaschine vernäht. Danach den Stoff hinausgezogen, damit wir den Schal wieder rechts haben. Somit blieb nur eine Öffnung - eine kurze, welche ich dann von aussen mit einer Ziernaht vernäht habe. 

So einfach und so super süß. Ich habe nicht einmal eine halbe Stunde dafür benötigt. 




Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen